Meie teeme  >  Mälumäng

LÄÄNE-VIRUMAA KOOLIDE MÄLUMÄNG

TURNIIRI KORRALDUS
  • Kokku toimub tänavu 8 mänguvooru kuni aprilli alguseni
    • 24. september
    • 15.oktoober
    • 12.november
    • 10.detsember
    • 14.jaanuar
    • 4.veebruar
    • 4.märts
    • 1.aprill
  • Küsimused koostavad ja mängu viivad läbi osalevad gümnaasiumid (seejuures tervikuna, mitte eri võistkonnad) eelmise aasta paremusjärjestuse alusel
  • Põhikoolid mänge korraldama ei pea (aga mängu koostava gümnaasiumi põhikooliosa võib osaleda)
  • Seega läheb igal gümnaasiumil lõpparvestuses maha üks korraldatud mäng, lisaks sellele ka halvim mäng (kohapunktide alusel); nii selgub turniiri lõppseis gümnaasiumide arvestuses 6 mängu tulemusena
  • Põhikoolide puhul läheb arvesse 7 mängu (samuti arvatakse igaühe halvim mäng maha)
  • Kokku on mängus alati 30 küsimust; küsimused on kõigile ühised, aga arvestust gümnaasiumide ja põhikoolide osas peetakse eraldi
  • Õige vastus annab reeglina 2 punkti, mõnikord (loetelu korral) rohkem; kokku on ühes mängus võimalik saada reeglina 60 punkti
  • Auhindu saavad kummagi vanuseklassi 3 parimat võistkonda
  • Mängus saadud koht muutub võistkonna jaoks kohapunktiks (nt esikoht annab 1 punkti, 2. koht 2 punkti jne) – seega võidab hooaja see võistkond, kel hooaja lõpuks vähem punkte
  • Puudutud mäng toob võistkonnale automaatsel kaasa viimase koha punktid ja tõmbab seega lõpptulemust märgatavalt alla



NÕUANDEID MÄLUMÄNGU LÄBIVIIMISEKS
  • Teil tuleb koostada üheks mänguvooruks kokku 30 küsimust, mis hõlmavad ka pildi- ja muusikaküsimusi (muusikaküsimuste tarvis tuleks teil kaasa võtja helikandja, taasesitamise seadmed ja kõlarid on meie poolt)
  • Küsimused tuleb saata Haljala kooli hiljemalt päev enne mängu (teisipäeval) e-postiga aadressil egon.mets@gmail.com – küsimuslehtede printimine ja paljundamine jääb meie hooleks
  • Küsimused peaksid olema võimalikult erinevatest valdkondadest (n. sport, ajalugu, poliitika, kirjandus, film, loodus jne). 
  • Ärge võtke küsimusi kooliprogrammist, sest see seab võistlejad ebavõrdsesse olukorda (nooremad klassid ei ole paljusid asju lihtsalt veel õppinud!)
  • Ärge kasutage küsimusi, mis nõuavad ülitäpset arvulist vastust (näit. Mis on Läti pindala? või: Mitu saart on Vahemeres?), sest seda ei tea enamik inimesi ja välja ei mõtle neid vastuseid kuidagi
  • Küsimused ei tohiks olla liiga lühikesed, vaid sisaldama ka lisainfot ja vihjeid, millest vastajatel on võimalik n-ö. kinni hakata – nii jõutaksegi ühiselt arutledes õige vastuseni
  • Korraga jagatakse võistlejatele 5 küsimust (1-5., 6-10, 11-15. jne) – seega ühele lehele on trükitud 5 küsimust
  • Reegel on, et ühele küsimustelehele (st. 5-le küsimusele) vastamiseks antakse aega 7-8 minutit
  • Pärast vastuste ärakorjamist loetakse ette õiged vastused ja vajadusel kommenteeritakse neid
  • Reeglina annab iga õige ja täpne vastus 2 punkti, ent kui vastus on põhimõtteliselt küll õige, kuid mitte päris täpne, võib anda ka 1 punkti. Punkte ei poolitata 
  • Kui te kasutate küsimust, mille vastuseks on mingi number, siis reeglina jäetakse vastajale eksimisvõimalus ( kuni 10 %, sõltuvalt arvust), mille sisse mahtumisel saab veel 1 punkti
  • Loeteluküsimuste puhul annab iga õige vastus punkti (n. Nimetage maailma 5 suurima rahvaarvuga riiki! – 5 punkti)
  • Kena oleks aeg-ajalt lugeda ette punktiseis (näiteks iga 5 või 10 küsimuse järel)
  • Varuge igaks mänguks ka paar lisaküsimust – juhuks kui esikolmiku kohad lähevad jagamisele. Lisaküsimuseks sobivad hästi erinevad arvandmed (kes lähemale pakub, saab parema koha), samuti loetelud (kes teatud aja jooksul rohkem loetleb, on võitja)



Mälumäng, küsimused


Mälumäng, tulemused