Õppetöö  >  Tugisüsteemid  >  Õpiabi

1. ALUS
Õpiabirühmade tööd reguleerib Haridus- ja teadusministri 22.07.2014 määrus nr 67 „Hariduslike erivajadustega õpilaste klassides ja rühmades õppe ja kasvatuse korraldamise alused ning õpilaste klassi või rühma vastuvõtmise või üleviimise, klassist või rühmast väljaarvamise ning ühe õpilase õpetamisele keskendatud õppe rakendamise tingimused ja kord“.

2. EESMÄRK
Õpiabirühma tunni eesmärk on aidata õpilastel ainetundides paremini toime tulla, aidata kaasa õpioskuste kujunemisele ja anda positiivseid eduelamusi, tõsta õpilase eneseusku ja enesekindlust, aidata omandada õpioskusi.

3. TUND
Õppesisu on suunatud õpilase taju, tähelepanu, mälu, mõtlemise, õpioskuste arendamisele erimetoodiliste võtete ja ainealase materjali kaudu.

4. ÕPETAJAD
Õpiabirühmades õpetavad õpetajad, kes on läbinud eripedagoogilise lisakoolituse.

5. MÕELDUD
Õpiabi on vajalik neile õpilastele, kellel on raske keskenduda, meelde jätta ja meenutada, mõista tööjuhendeid ning neid täita, leida seoseid õpitu vahel, mõista teksti, lahendada erinevaid mõtlemisülesandeid, kes vajavad rohkem aega harjutamiseks ja õpitu kinnistamiseks.

6. VASTUVÕTMINE
Õpiabi vajavad õpilased selgitatakse koostöös klassiõpetajaga/matemaatika õpetajaga välja jooksva õppeaasta maikuu lõpuks ja 1. klassi õpilased oktoobrikuu alguseks.
Õpilane võetakse õpiabirühma vastu lapsevanema nõusolekul kooli direktori otsusel.