Meil on hea meel, et tunned Haljala Kooli tegevuste vastu huvi.
Meie kooli kõige täpsem ja ajakohasem tegevuskava on nähtav kooliperele STUUDIUMI KESKKONNAS / SUHTLUS / KALENDER.
Meie suurimad planeeritud tegevused leiad kooli kodulehe esilehelt. Allpool leiad meie selle õppeaasta läbivad teema ja aasta eesmärgi ning väljavõtte Haljala Kooli üldtööplaanist kuude kaupa;
„Kultuuriline identiteet – oma juurtest maailmani“ keskendub õpilase kujunemisele kultuuri- ja ühiskonnateadlikuks inimeseks. Teema aitab noorel mõista kultuuri rolli mõtte- ja käitumislaadi kujundajana, väärtustada omakultuuri ja märgata kultuuride mitmekesisust. Samal ajal toetab see sotsiaalse ja kodanikupädevuse kujunemist – suutlikkust ennast teostada, toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning panustada ühiskonna demokraatlikku arengusse. Õpilased osalevad tegevustes, mis hõlmavad omakultuuri tundmaõppimist, teiste kultuuride kogemist, ühiskondlike väärtuste ja normide teadvustamist, loomingulisi projekte ning kogukonnaga seotud ettevõtmisi. Tegevused seotakse erinevate õppeainetega, sh ajalugu, ühiskonnaõpetus, emakeel ja kirjandus, muusika, kunst ja võõrkeeled.
Peamised eesmärgid:
- Omakultuuri tundmine ja väärtustamine – anda õpilastele teadmisi Eesti ja oma kodukoha kultuuripärandist, rahvakalendri kommetest ja traditsioonidest, et kujuneks uhkus ja side oma kultuurijuurtega, toetada sidet Eesti ja oma kodukoha kultuuripärandi, rahvakalendri ja traditsioonidega.
- Kultuurilise mitmekesisuse mõistmine – tutvustada õpilastele eri rahvaste kultuure ja eluviise, aidates neil mõista kultuurierinevusi ning arendada sallivust ja austust teiste traditsioonide vastu, kasvatada sallivust
- Kultuuri muutumise teadvustamine – näidata, kuidas kultuur on ajas muutuv ja mõjutatud ajaloosündmustest, tehnoloogiast ja rahvusvahelistest sidemetest.
- Loovuse ja eneseväljenduse toetamine – pakkuda õpilastele võimalusi väljendada oma kultuurilist identiteeti läbi kunsti, muusika, kirjanduse, teatri ja digiloomingu.
- Kultuur kui väärtuste ja käitumise kujundaja – arendada arusaama, kuidas kultuur mõjutab inimeste mõttemaailma, väärtushinnanguid ja igapäevaseid valikuid.
- Sotsiaalse ja kodanikupädevuse arendamine – kujundada oskus toimida aktiivse ja vastutustundliku kodanikuna, järgida ühiskondlikke väärtusi ja norme ning toetada demokraatlikku arengut.
- Sallivuse ja koostööoskuste arendamine – õpetada aktsepteerima inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestama nendega suhtlemisel.
- Kogukonna kaasamine ja ühisüritused – korraldada kooli ja kogukonna ühiseid kultuuriüritusi, kus õpilased saavad tutvustada oma loomingut ja osaleda traditsioonide hoidmisel, tugevdades nii kogukonna sidusust kui ka põlvkondadevahelist koostööd.
Haljala Kooli 2025/2026 õppeaasta teema „Kultuuriline identiteet – oma juurtest maailmani“ aitab kujundada õpilastest kultuuriteadlikke, sallivaid ja koostöövalmis noori. Keskendudes nii oma kultuurijuurete tundmisele kui ka teiste kultuuride mitmekesisuse mõistmisele, annab teema õpilastele võimaluse mõtestada kultuuri rolli inimeste mõtte- ja käitumislaadi kujundajana.
Praktilised tegevused – alates rahvakalendri traditsioonide tähistamisest (nt vastlapäev, mardipäev, kadripäev) ja kohalike kultuurikandjate kaasamisest kuni õpilaskonverentside, kodanikupäeva arutelude, noorelt-noorele töötubade ja rahvusvaheliste koostööprojektideni – aitavad siduda teooriat ja kogemust. Selline lähenemine kasvatab õpilastes uhkust oma kultuuri üle, arendab loovust ning kujundab avatust ja austust teiste kultuuride, väärtuste ja eluviiside suhtes.
2025/2026 õppeaastal töötame eesmärgi nimel: “Kool arengus – uus arengukava 2026–2030”
Eesmärk keskendub Haljala Kooli pikaajalise arengu ja sihipärase arendustöö kavandamisele. Teema aitab koolipere, lapsevanemad ja kogukonna liikmed kaasata kooli tuleviku kujundamisse, hinnata senist tegevust ning sõnastada järgmise perioodi prioriteedid. Aastateema eesmärk on luua ühiselt läbimõeldud dokument, mis peegeldab kooli väärtusi, arengusuundi ja sihte ning on praktiline töövahend kooli igapäevase ja strateegilise juhtimise jaoks.
Peamised eesmärgid:
- Olemasoleva arengukava hindamine – analüüsida senise perioodi tulemusi ja järeldusi, kaardistada tugevused ja kitsaskohad.
- Kooli kogukonna kaasamine – tagada, et õpilaste, õpetajate, lapsevanemate ja kogukonna esindajate hääl oleks arengukava koostamisel kuuldud.
- Fookusvaldkondade määratlemine – valida kooli jaoks olulised prioriteetsed arenguvaldkonnad (nt õpikeskkond, õppekava rakendamine, digipädevused, vaimne tervis, koostöö kogukonnaga).
- Tulevikusuundade ja eesmärkide sõnastamine – seada realistlikud ja mõõdetavad eesmärgid aastateks 2026–2030.
- Koostöö ja vastutuse jaotus – luua süsteem, kus igaüks teab oma rolli arengukava elluviimisel.
- Dokumendi valmimine ja kinnitamine – tagada, et Haljala Kooli uus arengukava on koostatud, kooskõlastatud ja kinnitatud hiljemalt 2025. aasta detsembriks.
Koolipere ülesanded seoses õppeaasta eesmärgiga „Kool arengus – uus arengukava 2026–2030” |
||
Koolipere liige |
Mida tähendab |
Ülesanded seoses arengukavaga |
Õpilased |
Nende arvamust ja vajadusi arvestatakse kooli tuleviku kujundamisel; kooli arengusuunad mõjutavad otseselt õpikeskkonda ja koolielu. |
Osaleda küsitlustes ja aruteludes; teha ettepanekuid koolikeskkonna ja õppetöö parendamiseks; osaleda õpilasesinduse kaudu arengukava aruteludes. |
Õpetajad |
Selged sihid ja ühtne arusaam, kuhu kool liigub; võimalus mõjutada, kuidas õpetamine ja õppekeskkond tulevikus kujundatakse. |
Panustada töörühmadesse; analüüsida seniseid kogemusi; pakkuda ideid õpikäsituse, tugisüsteemide, digivõimaluste ja õppekorralduse arendamiseks; anda tagasisidet kavandatud eesmärkidele. |
Juhtkond |
Strateegiline tööriist kooli arengu juhtimiseks; võimalus kaasata kogu koolipere ja kogukond; dokument, mis suunab ressursside kasutamist ja kooli igapäevajuhtimist. |
Koordineerida arengukava koostamise protsessi; korraldada analüüse, arutelusid ja küsitlusi; kaasata koolipere ja kogukond; koostada mustand, küsida tagasisidet ja viia protsess kinnitamiseni 2025. aasta lõpuks. |
Lapsevanemad |
Kindlustunne, et kool liigub laste huve ja arenguvajadusi arvestades; võimalus kaasa rääkida kooli prioriteetide seadmisel. |
Osaleda küsitlustes ja aruteludes; anda tagasisidet kooli tugevuste ja kitsaskohtade kohta; pakkuda ideid ja koostöövõimalusi, mis toetavad laste arengut. |
Kogukond (KOV, kultuuri- ja spordiseltsid, ettevõtted) |
Kool kui kogukonna osa ja koostööpartner; arengukava seob kooli tegevuse piirkonna laiemate vajadustega. |
Osaleda aruteludes; pakkuda koostöövõimalusi ja ressursse; toetada kooli ettevõtmisi ja kaasata noori kogukonnaellu. |
September - õuesõppe kuu |
||
Kooli alguse aktus, pidulik esimene koolipäev |
1. september |
9. klass |
Algklasside spordipäev 1.-5. klass |
3. september |
liikumisõpetajad |
Kunstinäitus (kunstnik Sirje Liiskmaa) |
1.september |
kunstiõpetaja |
Lääne-Virumaa algklasside kergejõustiku MV |
9. september |
liikumisõpetajad |
Vanavanemate päev 1.-3. klass |
12. september |
klassiõpetajad |
ÕE üldkoosolek |
9. september |
arendusjuht |
Aaspere-Haljala jooks |
17. september |
liikumisõpetajad |
ÕE kohtumine Võsu kooli aktiiviga |
19.september |
õpilasesindus |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 2.kohtumine |
19.september |
Direktor, õppejuht |
Lastevanemate üldkoosolek |
24. september |
direktor |
I kooliaste teatris |
25. september |
Klassiõpetajad |
Sügisnäitus ja nunnukonkurss 1.-3. klass |
22.-26. september |
klassiõpetajad |
Mihklipäev rahvakalendris - esmaspäeva hommik (4. klass) |
29. september |
Õnnela Lembke, Elene Altmäe |
Oktoober - projektõppekuu |
||
Rahvusvahelise muusikapäeva koolikontsert |
1. oktoober |
Muusikaõpetaja, arendusjuht |
Matemaatika e-rehkendus veebis |
9. oktoober |
Matemaatikaõpetajad |
Estonia etendus Rahvamajas I kooliastmele |
7. oktoober |
arendusjuht |
Klassidevaheline jalgpallivõistlus |
2. oktoober |
liikumisõpetajad |
Õpetajate päev |
3. oktoober |
9. klass, klassijuhataja |
6.-7. klass – lõiminguprojekti nädal |
14.-17. oktoober |
aineõpetajad |
Koodinädal |
11.-26. oktoober |
haridustehnoloog |
1.-3. klass- loovuspäev “Targalt tulevikku” |
17. oktoober |
klassiõpetajad |
I Haljala Kooli 5.-9. klasside mälumäng (1x veerandis) |
17. oktoober |
arendusjuht |
LV koolidevaheline mälumäng |
Vastavalt graafikule |
arendusjuht |
I vaheaeg 20. oktoober 2025. a kuni 26. oktoober 2025. a; |
||
ÕE töö-öö koos Võsu kooliga (Haljala Koolis) |
vaheaeg |
õpilasesindus |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 3.kohtumine |
22.oktoober |
Direktor, õppejuht |
Arengukava meeskonna koostööpäevad |
vaheaeg |
direktor |
Kogu kooli kõrvitsaorienteerumine |
30. oktoober |
loovainekoda |
Halloweeni tähistamine |
30. oktoober |
Õpilasesindus, 3. klassid |
|
|||||
Kunstiringi sügisnäituse avamine |
1.november |
kunstiõpetaja |
|||
Helkurinädal |
3.nov-7. nov |
õpilasesindus |
|||
Mardipäev 1.-3. klass + 5.-6. klass oma tegevustega |
7.-10. november |
Klassiõpetajad, Õnnela Lembke |
|||
Noorte etendus “Võtmesõnade võrk” |
17. november |
Arendusjuht |
|||
Sallivuse päev 4.-6. klass |
17. november |
Hooliva kooli meeskond |
|||
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 4.kohtumine |
19.november |
Direktor, õppejuht |
|||
Kadripäev |
25. november |
klassiõpetajad |
|||
I TRIMESTRI LÕPP |
26. november |
aineõpetajad |
Detsember – jõulukuu “LUMEKUULID” |
||
Koolitöötajate salasõbra mäng |
detsember |
|
Advendihommikud |
1., 8., 15. detsember |
|
Reaalainete nädal |
1.-5. detsember |
|
XX Võsu-Haljala sõpruskohtumine matemaatikas Haljalas |
3. detsember |
|
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 5.kohtumine |
5.detsember |
|
Kodutööde vabad nädalad |
8.-19. detsember |
|
1.-3. klass- Rakvere Teater jõuluetendus |
9. detsember |
|
II Haljala Kooli 5.-9. klasside mälumäng |
12. detsember |
|
Jõululaat |
16. detsember T |
|
Jõulupeo peaproovid |
17. detsember K |
|
Kogu kooli jõulupidu |
18. detsember N |
|
Jõulukontsert, jõululõuna |
19. detsember R |
|
Õpetajate jõuluistumine |
19. detsember R |
|
II vaheaeg 22. detsember 2025. a kuni 4. jaanuar 2026. a; |
Jaanuar - mängude kuu |
||
Õpetajate koostööpäev |
29. detsember |
direktor |
Kabevõistlus |
19.-23. jaanuar |
Arendusjuht, haridustehnoloog |
Kunstinäituse avamine (kunstnik Maila Merilo) |
5. jaanuar |
kunstiõpetaja |
Malevõistlus |
19.-23. jaanuar |
Arendusjuht, haridustehnoloog |
Rahvusvaheline kallistamise päev |
21.jaanuar |
Õpilasesindus |
Talispordipäev |
Vastavalt ilmale |
Liikumisõpetajad |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 6.kohtumine |
28.jaanuar |
Direktor, õppejuht |
Eesti kirjanduse päev |
30. jaanuar |
Keelte ainekoda |
Veebruar - tunnivaatluskuu |
||
Tartu rahu aastapäeva tähistamise pärja asetamine |
2. veebruar |
Õpilasesindus, Kodutütred |
Võõrkeelte nädal |
2. - 5. veebruar |
Keelte ainekoda |
Turvalise interneti päev |
11. veebruar |
haridustehnoloog |
Sõbranädal |
9.-13. veebruar |
Õpilasesindus + Keelte ainekoda |
Loovtööde vahekaitsmine |
Veebruari II nädal |
haridustehnoloog |
Vastlapäev |
17. veebruar |
Liikumisõpetajad |
III Haljala Kooli 5.-9. klasside mälumäng (1x veerandis) |
20. veebruar |
arendusjuht |
Sotsiaalainete nädal |
16.-20. veeb |
Sotsiaalainete ainekoda |
I kooliastme vabariigi aastapäeva vastuvõtt (koolis) |
19.veebruar |
klassiõpetajad |
Pidulik vabariigi aastapäeva aktus Enne aktust Küünla ja pärja asetamine Vabadussõja ausambale |
20. veebr 12.00 |
Direktor, õppe-arendusjuht, õpilasesindus, sotsiaalained |
III vaheaeg 23. veebruar 2026. a kuni 1. märts 2026. a; |
||
Koostööseminar õpetajatele |
26-27. veebruar |
direktor |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 7.kohtumine |
27.veebruar Tallinnas |
Direktor, õppejuht |
Õpilasesinduse töö-öö |
vaheaeg |
õpilasesindus |
Märts - loovuse kuu |
||
Haljala kooli sünnipäev-339 kooliharidust, 3 aastat uut koolimaja |
6. märts |
Arendusjuht |
Kunstiringi kevadnäituse avamine |
9. märts |
kunstiõpetaja |
Vilistlasnädal |
9.-13. märts |
Õppe-ja arendusjuht, juhiabi |
II TRIMESTRI LÕPP |
6. märts |
aineõpetajad |
Klassidevaheline rahvastepalli turniir 2.-4. kl |
11. märts |
Liikumisõpetajad |
Emakeelenädal |
09.-13. märts |
Keelte ainekoda |
Emakeelepäeva tähistamine |
13. märts |
Sotsiaalainete ainekoda |
Klassidevaheline võrkpalli turniir |
19. märts |
Liikumisõpetajad |
Känguru matemaatikavõistlus |
märts |
Matemaatika õpetajad |
Loovtööde esitamine komisjonile |
20. märts |
Loovtööde koordinaator |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 8.kohtumine |
25.märts |
Direktor, õppejuht |
Aprill – teaduse-ja projektõppe kuu |
||
Inglise keele etluskonkurss koolis |
aprill |
Inglise keele õpetajad |
1.-3. klasside minikonverents |
|
Klassiõpetajad |
Rahvusvaheline naljapäev |
1. aprill |
õpilasesindus |
Loovtööde kaitsmine |
1.-2. aprill |
Loovtööde koordinaator |
3. aprill – VABA |
SUUR REEDE |
|
4. , 5. klassi lõiminguprojekti nädal |
8.-10. aprill |
Õppejuht, aineõpetajad |
IV vaheaeg 13. aprill 2026. a kuni 19. aprill 2026. a |
||
Õpetajate koostoopäev |
13. aprill |
direktor |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 9.kohtumine |
15.aprill |
Direktor, õppejuht |
Jüriöö jooks |
23. aprill N |
Liikumisõpetajad, arendusjuht |
Mai - õuesõppe kuu |
||
1. mai - VABA |
KEVADPÜHA |
|
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 10.kohtumine |
6.mai |
Direktor, õppejuht |
Haljala kevadlaat (laupäev) |
9. mai L |
arendusjuht |
4.-9. klassi õpilaskonverents „Kultuuriline identiteet ja kodanikupädevus – oma juurtest maailma“ |
14. mai N |
Aineõpetajad, õppejuht, õppe-arendusjuht |
9. klassi lõpukell |
29. mai |
8. klass |
Liikuma kutsuva kooli kogemusseminar |
mai |
Liikuma kutsuva kooli meeskond |
Kevadkontsert |
mai |
muusikaõpetaja |
Kunstipäev koos Võsu kooliga |
mai |
kunstiõpetaja |
Hinded välja |
1. juuni E |
aineõpetajad |
Pädevusi toetavad tegevused |
2. juuni T |
Juhtkond, õpetajad |
Pädevusi toetavad tegevused |
3. juuni K |
Juhtkond, õpetajad |
Pädevusi toetavad tegevused |
4. juuni N |
Juhtkond, õpetajad |
III TRIMESTRI LÕPP |
5. juuni |
|
Pidulik kooliaasta lõpetamine |
5. juuni (reede) |
direktor |
9. klassi lõpupidu |
6. juuni (laupäev) |
8.klass |
Noored Kooli ennastjuhtiva õppija õpiringi 11.kohtumine |
Kuupäev täpsustamisel |
Direktor, õppejuht |
V vaheaeg 8. juuni 2026. a kuni 31. august 2026. a |