Kellaaega laetakse...
  Rakvere mnt 10, Haljala
45301 Lääne-Virumaa
  +372 325 0900
  +372 5620 6929
  kool[ät]haljala.edu.ee

 Reg.nr 75013167
 Kood EHISes: 393

Haljala Kool ootab 2020/2021 õppeaastal meie kooli I klassi astuvate õpilaste vanematelt sooviavaldusi lapse kooli vastuvõtuks 31. maiks!

Avalduse vorm on leitav kooli kodulehelt https://www.haljala.edu.ee/teated/opilaste-vastuvott, palume täidetud avaldus digiallkirjastatuna edastada kooli aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Kui võimalik, palume digikonteinerisse lisada ka 

  • ametlikult kinnitatud väljavõtte lapse tervisekaardist selle olemasolul;
  • lapse koolivalmidusekaart selle olemasolul;

 

Kui tervisekaarti ning koolivalmidusekaarti ei ole võimalik digikonteinerisse lisada, ootame neid koos 3x4 cm mõõdus fotoga (õpilaspileti tarbeks) kooli kantseleisse esimesel võimalusel olukorra normaliseerumisel. Anname teada, kui koolimaja uksed taas avatud on. 

 

Lisainfot kooli üldaadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või üldnumbril +372 5620 6929

Põhikooli jooksul koostab õpilane mitmesuguseid kirjalikke töid. Kõigil kirjalikel töödel (kirjand, referaat, uurimistöö, loovtöö jm) on ühtsed vormistamise nõuded. Loe täpsemalt SIIT  või kodulehelt Õppetöö-Uuriv õppetöö

 

Lühisuunised:

Tööde vormistamisel kasutatakse reavahet 1,5; kirja suurust 12 p ja kirja tüüpi Times New Roman.

Lehekülje ääred jäetakse vabaks üleval, all, vasakul ja paremal 2,5 cm. Kui köidetakse kiirköitjasse, siis jäetakse vasakule köiteserv lisaks 1 cm (lintmenüült Küljendus-Lehe häälestus).

Tekst joondatakse rööpselt (mõlemast servast). Ehk siis: 

Word: kirjaliktoo1 

Googledocs: kirjaliktoo4

Teksti iseseisvad lõigud eraldatakse 12 p lõiguvahega (lintmenüült Avaleht/lõik avanevas dialoogiaknas valiku Vahed - Pärast: 12 p).

Word: kirjaliktoo2 ja siis kirjaliktoo3

GoogleDocs: kirjaliktoo5 ja siis kirjaliktoo6

 

Koolis oleme tekstitöötluseks kasutanud põhiliselt tarkvara Microsoft Word. Kui sul on see kodus olemas, kasuta seda julgelt edasi.

Lisaks kasutame keskkonda GoogleDocs. Logi sisse oma See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. aadressiga https://docs.google.com ning hakka tegutsema!  Vormistuselemendid on seal kõik olemas, kui kohe ei leia, klõpsi ülevalt lintmenüü läbi. Nagu juba tead, saad GoogleDocsi dokumenti õpetaja/kaaslasega lihtsalt jagada (üleval paremal Jaga/Share, võimalus jagada kas lingiga või saates kutse) või siis töö alla tõmmata ja õpetajale meilile edastada (File-Download-Microsoft Word)

Võid kasutada ka teisi vabavaralisi tekstitöötlusprogramme,nagu LibreOffice, OpenOffice... kuid sellisel juhul pane tähele, et salvestaksid töö Word-programmiga ühilduvalt, et õpetajal sinu töö pärast avaneks (File-Save as- Wordi dokument). Kui sellist võimalust ei ole, siis salvesta töö PDF-formaati (File-Save as- PDF).

 

Kui jääd hätta, siis võta ühendust haridustehnoloog Andres Trumaniga See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või avalike suhte-ja projekitjuhi Greete Tominguga See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. 

Anname teada, et seoses eriolukorraga lükatakse edasi gümnaasiumide lõpueksamite toimumise periood. Kuni eriolukorra lõpuni ei toimu ka keeletasemete eksamid, testid ja tasemetööd.

  • Eksamite edasilükkamise peamine põhjus on eriolukorrast tulenev vajadus vältida avalikke kogunemisi ja piirata lähikontaktide arvu.
  • Uued eksamiajad sõltuvad eriolukorra kestusest, uute kuupäevade selgumisel anname sellest viivitamatult teada.
  • Uute eksamiaegade määramisel lähtutakse sellest, et õpilastel ja õpetajatel oleks piisavalt aega eksamitele häälestumiseks –need toimuvad mitte varem kui kaks nädalat pärast tavapärase õppekorralduse taastamist.
  • Juhul, kui eriolukorra kestust pikendatakse ning see ulatub suvevaheaja alguseni, peab ministeerium otstarbekaks, et koolid lõpetatakse jooksvate hinnete alusel.
  • Gümnaasiumi, kutseõppeasutusse ja kõrgkooli vastuvõtmise tingimused määrab iga haridusasutus ise.
  • Distantsõpe haridusastustes jätkub esialgu veel vähemalt kaks nädalat, kuid tõenäoliselt pikendatakse seda veelkord kuni aprilli lõpuni.
  • Koolivaheaeg toimub tavapärasel ajal ehk 20.-26. aprillini.

Samuti juhime tähelepanu sellele, et kõige värskem info ning vastused korduma kippuvate küsimustele on kättesaadavad HTMi veebis
eesti keeles (https://www.hm.ee/et/koroonaviiruse-leviku-tokestamine-info-haridusasutustele)
vene keeles (https://www.hm.ee/ru/predotvrashchenie-rasprostraneniya-koronavirusnoy-infekcii-informaciya-dlya-uchebnyh-zavedeniy)
inglise keeles (https://www.hm.ee/en/spread-covid-19-recommendations-educational-institutions)

Armas Haljala Kooli koolipere liige - õpilane ja lapsevanem.

Meie esimene distantsõppe nädal on peaaegu möödas. Palun anna meile täna peale koolipäeva lõpetamist tagasisidet Haljala Kooli distantsõppe korralduse kohta, vaata endalegi otsa - kuidas on läinud? Tagasiside aitab meil aru saada, millised asjad on hästi ja milliseid kohti peame veel arendama.

✔️Lingid küsimustikele leiad eKoolist. Küsimustik on eraldi õpilastele ning lapsevanematele.

Aitäh! 🙂

Haljala Kooli juhtkond

Arvamusi distantsõppest uue korralduse esimestel päevadel

/lugu ilmub Haljala Valla Sõnumite märtsikuu numbris/

Vabariigi valitsuse suuniste alusel suundus terve Haljala koolipere ühel märtsikuu esmaspäeval distantsõppele. Õppetöö on korraldatud läbi e-õpikeskkondade, suunised õppetööks on näha igapäevaselt eKoolis. Olukord on terves Eestis kõigile uudne ning  taolist töökorraldust ei ole me osanud teadlikult ette valmistada. Selleks ei ole ka varem ju väikseimatki vajadust olnud. Meie kasuks räägib see, et oleme kooliga varasemalt liitunud Opiq e-keskkonnaga ja kasutanud mõningaid e-õppe platvorme. Artikli kirjutamise ajal oleme jõudnud “uue õppimise” kolmandasse päeva. Kuidas siis praeguseni töö edenenud on?

7. klassi õpilane Mihkel sõnab, et õppimisi on ehk tõesti veidi vähem, kuid see-eest kulub ilma õpetajata õppimisele palju rohkem aega ja vaeva. “Igatsen teiste inimestega õppimist ja koolis lõbutsemist!” 8. klassi õppurid toovad aga välja ka distantsõppe positiivseid pooli: saan ise oma ajakasutust korraldada, rohkem suhtlust klassikaaslastega ja sõpradega kaugemaltki. Ja muidugi saab magada veidi kauem. Nalja saab nii haihtunud töövihikute kui raamatutega, mis imekombel siiski õnneks kodus välja ilmuvad. Või kui ei tule, peab olema leidlik - küsima sõpradelt, pildistama, skänneerima. 9. klass on samuti väga rõõmus võimaluse üle veidi hiljem ärgata. “Kui muidu oleme koolis koos mitu tundi, siis nüüd jätkub sama asi kodus, ainult sotsiaalmeedia kõnede kaudu! Samuti on distantsõppe juures väga hea see, et vahepeal saab ise oma aega planeerida, ja kui suhelda kellegagi, saab nn tunni ajal rohkem rääkida ja nalja visata asjade üle,” toob distantsõppe plusse välja 9. klassi õpilane Stefi.

3.B klassi õpetaja Meliita Proosa ütleb, et esimesed päevad on olnud väljakutseid pakkuvad. “Rõõm on tõdeda, et meil on head huumorit austav õpetajaskond. Huumor on abiks! Jagatakse nii muresid kui ka rõõme. Üksi ei ole vast kedagi jäetud. Soovin kõikidele lapsevanematele palju jõudu ja jaksu!” Ta lisab, et suurem osa õpilastest annab endast silmanähtavalt parima. Julgetakse pöörduda ja vajadusel abi küsida. “Koos oleme tugevamad, jagatud mure on pool muret!”

Haljala kooli haridustehnoloog ja 6. klassi klassijuhataja Andres Truman toob välja, et esmaspäev algas suure teadmatusega, sest distantsõpe on sellisel kujul uus kogemus nii õpilastele kui õpetajatele. “Esimene päev oli keeruline, sest ilmnesid probleemid eKooli suure kasutatavuse tõttu, mis õnneks päeva peale oma lahenduse leidis. Teine ja kolmas päev sujusid juba rahulikult ja tekkimas on esialgne töörütm.“ Andres märgib, et klassijuhatajatel on mõnevõrra rohkem tegemist, et selgitada välja õpilaste digivajadused ja kitsaskohad. E-õpe on tema sõnul kulgenud suhteliselt rahulikult, väga palju õpilaste ja vanemate abistamist e-keskkondades ei ole olnud. „Tuleb välja, et meie õpetajad on valinud turvalisi lahendusi, kasutades keskkondi, mida lapsed ja vanemad juba tunnevad. Suurem segadus on seetõttu ära jäänud.“ 

“Mõistetavalt on töövorm kooliõpilastele keeruline, sest nõuab arenenud enesejuhtimisoskust ja vastutustunnet. Sellepärast loodame järgnevatel nädalatel vanematelt eriti suurt koostööd ning laste motiveerimist,” saadab Haljala Kooli direktor Ivo Tupits kodudesse sõnumi. III kooliastme lapsevanem Merje Vask kommenteerib kodust töö- ja koolikorraldust: “Kui 8. klassi laps on ise kohusetundlik ja püüdlik, siis lapsevanemana eriti midagi tegema ei pea. Püüame siiski kindlal kellaajal tõusta ja päevas korra ka värskes õhus viibida. Üldiselt on ju kõik arusaadav ja õpetajad on õpilaste jaoks kättesaadavad.”  Lapsevanem toob välja, et kindlasti sõltub olukord palju lapse vanusest, algklasside õpilaste vanemad peavad kindlasti ise rohkem pingutama. 3.B klassi õpilase ema Eleri Aitman on mõnest päevast juba järeldusi teinud: “Esimene distantsõppe päev oli suhteliselt kaootiline, mõtlesin, et vaatame, kuis läheb. Järgnevateks päevadeks tegin konkreetse päevaplaani (kellaajad õppimiseks, puhkamiseks, söömiseks) ja asi toimib juba palju paremini. Iseenesest on praegusel hetkel võimalus I kooliastme lapsel harjutada iseseisvat õppimist ja enesekontrolli. Lisaks sellele sai lapsel täna saadetud oma esimene e-kiri õpetajale oma kodutööga! Kahjuks sellel, kes harjunud viis korda nädalas trennides käima, on tavapäraste spordialadega keeruline tegeleda - korvpall on meeskonnaala ja ujumiseks kodus tingimusi just pole.” Nende peres aitavad füüsilist koormust arendada erinevad harjutused kodus ja jooksutrenn õues, iga õppepäev algab kehalise kasvatuse õpetaja saadetud võimlemisharjutustega. “Ja loomulikult on väiksemal õel oma arvamus venna soovi kohta vaikselt koolitööd teha, ka see nõuab harjumist kõigi poolt! Jaksu ja tervist meile kõigile!”

Kooli poolt soovitame õppimistes hoolega järge pidada, tööülesanded korralikult läbi lugeda ja vajadusel kindlasti õpetajaga julgelt suhelda. Hoiame oma tervist, väldime rahvarohkeid kohti ja viibime rohkem looduses!

 

Greete Toming

Avalike suhete-ja projektijuht

Haljala Kool

12.03.2020 kuulutas Vabariigi Valitsus seoses koroonaviiruse levikuga Eestis välja eriolukorra.

Alates 16.03.2020 on suletud kõik koolid ja õpilased on suunatud koduõppele, peatatud on ka huviringide tegevus. Kooliõpe viidi üle koduõppele, mis kohustab kooliõpilasi osalema koolitöös ning tegema kooli poolt antud tööülesanded.

Seoses eriolukorraga on range soovitus vältida igasugust kontakti kõikide inimestega, et vältida viirusega nakatumist. Viiruse kandjal on suur oht kanda  haigust edasi oma kodustele, lähedastele, vanavanematele.

Parimad meetmed hoidumaks koroonaviirusest on:

  • püsida kodus
  • pesta käsi
  • erandjuhul väljas olles kanda vajadusel maski

Kooli kehalise kasvatuse tunni ülesandeid tehes on mõistlik teha seda üksinda või oma pereliikmetega, et välistada haigestumist.

Palume mitte koguneda gruppidesse (ostukeskused, kauplused, spordirajatised jne) ning suhtlemisel hoida ohutu vahe, mis on ca 2 meetrit.

Täname mõistva suhtumise eest ning loodame teie jätkuvale koostööle.

 

Noorsoopolitseinik Aleksei Osokin

Piirkonnapolitseinik Meelis Pallon

Vabariigi valitsuse suuniste alusel suuname esmaspäevast kogu koolipere distantsõppele. Õppetöö on korraldatud läbi e-õpikeskkondade, suunised õppetööks on näha igapäevaselt eKoolis.

Senini ei ole Haljala Koolis meile teadaolevalt ühtegi COVID-19 viiruse juhtumit. Kui teie peres peaks ilmnema palavikulisi haigusjuhtumeid palume sellest klassijuhatajale teada anda, et saaksime info edastada Haljala valla kriisikomisjonile.
Samuti palub juhtkond klassijuhatajat teavitada olukorrast, kui kodus ei ole lapsel võimalik kasutada süle-või lauaarvutit või sobivat internetiteenust, et saaksime koos lahendusi otsida.
Peamiseks infoallikaks saab olema eKool, kuhu õpetajad sisestavad igapäevaselt eelmisel õhtul järgmise päeva õpiülesanded. Õppetöö toimib üldjuhul iseseisva töö vormis, kuid kindlasti koduses keskkonnas. Koolipoolne soovitus on tegeleda õpiülesannetega tavapärases koolipäeva rütmis, kuid kindlasti peaksid nõutavad tööd olema õpetajale laekunud enne 18.00.

Õpetajate ja kooli töötajatega saab suhelda nii ametliku kooli e-maili aadressi kaudu kui ka läbi eKooli sõnumite.
Loodame lastevanemate toele, mis abistaks õpilasi oma päevakava sobivalt organiseerimisel.
Olukord on terves Eestis kõigile uudne, küll aga annab palju võimalusi harjutada meil juba nii töös olnud e-õppe võimalusi kui ka vaadata uute lahenduste poole.

Rahulikku meelt!

Haljala Kooli juhtkond

Hea koolipere liige!

Esmaspäevast alustame valitsuse suuniste järgi nakkusohu tõttu distantsõppega. Loe otsusest täpsemalt SIIT

 

Õpetajate infokoosolek toimub reedel 13. märtsil kell 9.00

I KOOLIASTME INFOKOOSOLEK 10.15

II KOOLIASTME INFOKOOSOLEK 10.30

III KOOLIASTME INFOKOOSOLEK 10.45

 

Jagame kodudesse lisainfot niipea kui võimalik. Rahulikku meelt!

K Ä S K K I R I

 

Haljala 11. märts 2020 nr 11

 

Võttes aluseks Haljala Kooli juhtkonna koosoleku otsuse 11.03.2020:

 

1. Jätta ära kuni 31.03 2020 kõik väljasõidud ja klassiekskursioonid väljaspool maakonda.
Lääne–Viru maakonna sisestel üritustel osalemise üle otsustab direktor.
Kooli juhtkonna soovitusel võib direktor pikendada esialgu määratud aega sõltuvalt olukorrast.

2. Käesolevat käskkirja on võimalik vaidlustada 30 päeva jooksul käskkirja teatavaks tegemisest, esitades kooli vaide, esitades kaebuse halduskohtusse Haldusmenetluse seadusega sätestatud korras.

 

Ivo Tupits
Haljala Kooli direktor

Reedel, 2. tunni ajal tähistame emakeelepäeva. Autasustame valla kirjandivõistluse parimaid ning hoiame meeles II trimestri parimaid õppureid. Aktusele on oodatud Haljala valla kirjandivõistlusest osavõtjad ning II trimestri tublid ja väga tublid õpilased (õppis II trimestril hindele "5" või hinnetele "4-5". 

 

II trimester


Õppis hindele „5“
Carl Stefan Kalde 3b kl.
Kaspar Heinla 3b kl.
Liisbet Laigu 4. kl.
Käroli Vaher 4. kl.
Henry Samolberg 4. kl.
Liise-Lotte Ehasalu 4. kl.
Sandra Karro 5. kl.
Janessa Valving 5. kl.
Marleen Laigu 6. kl.
Riiko Altmäe 6. kl.
Heiko Einberg 6. kl.
Minna Marie Kask 7. kl.
Karin Kivilo 9. kl.

Õppis hindele „4“ ja „5“
3a Rasmus Rae
3a Rebecka Välk
3b Jonas Valving
3b Marcus Märten Vainumäe
3b Kristelle Urmet
3b Karl-Erik Tänavots
3b Tristan Tedrekin
3b Paul Saamot
3b Johanna Lipp
3b Karel-Mattias Korjus
3b Sander Kaldma
3b Mattias Erik Aitman
3b Merilin Kurs
3b Sandra Toomejõe
3b Marleen Türbsal
4. Adele Saamot
4. Kristel Heinloo
4. Mattias Liivamäe
4. Trevor Lilles
4. Annaliisa Palm
4. Sergo Kaspar Klaus
4. Carmen Sinisoo
4. Georg Tamm
4. Teele Valdlo
4. Martten Toomejõe
4. Rasmus Tõnurist
4. Heleri Lillepuu
5. Evely Kaldma
5. Oliver Marten Lillevälja
5. Lisette Pall
5. Aleksandra Torpan
5. Anett Veiert
5. Markus Brandon Visnapuu
5. Jaanika Esto
6. Hugo Hiiemäe
6. Kätriin Kalvet
6. Alar Kasela
6. Kirke Marleen Kool
6. Andreas Kuusküll
6. Mihkel Liiv
6. Nele Limberg
6. Georg Nõlvak
6. Risto Raja
6. Elisete Palm
6. Jakob Toming
7. Karl Johan Ehasalu
7. Robin Randoja
7. Mihkel Ulst
7. Kärt Liiva
7. Liisi Mülla
8. Andro Martinson
8. Jane Perve
8. Kert Roov
8. Teiren Tõld
8. Miia Vask
9. Noel Lünekund
9. Maris Mogilnõi
9. Risto Ridal
9. Arnis Avar Sammalpärg
9. Elis Heinmaa
9. Isabel Tamberg

 

Ei puudunud II trimestril ühtegi tundi

Ave Saar 9.kl.
Janne Saar 8.kl.
Henar Viirok 8.kl
Janar Allese 8.kl
Merily Sepp 4.kl
Delisa Valving 4.kl.
Sergo Kaspar Klaus 4.kl.
Trevor Lilles 4.kl.
Heiko Einberg 6.kl
Tristan Jahi 6.kl.
Risto Raja 6.kl.
Ardo Sepp 5.kl.
Marleen Türbsal 3b kl.
Marcus Märten Vainumäe 3b kl.
Mattias Erik Aitman 3b kl.
Karel-Mattias Korjus 3b kl.
Jonas Valving 3b kl.
Sandra Kalvet 3a kl.

 

Kaua ela, palju õpi


Viimati uuendatud lehekülge: Pühapäev, 29. Märts 2020 22:33

Meil on lehel 317 külalist ja 0 liiget